Köpvillkor

Priser och betalning

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning. I kundvagnen kan du se det totala priset för ditt köp, inklusive alla avgifter så som moms, frakt och betalning.
 

Leveranser

Leveranstiden beror på ditt valda fraktsätt och anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid hittar du den informationen vid respektive vara.
 

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej uthämtade paket returneras sedan till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, som för närvarande är 150:-
 

Ångerrätt

Livsmedel omfattas inte av ångerrätten och du kan därför inte ångra ditt köp.
 

Reklamationer och återköp

Du måste reklamera en felaktig vara eller leverans till oss i skälig tid. Om du mottagit en skadad produkt, eller vi skickat fel vara, ska du snarast efter att du tagit emot varan, skicka en reklamation till oss via e-post,  Varan ska också återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet. Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan. Den ursprungliga frakten återbetalas inte.
 

Återbetalning

Om dina beställda varor är dåliga eller skadade försöker vi i första hand ersätta dig med nya produkter. Om detta inte är möjligt kommer vi att göra en återbetalning till dig via Klarna. I vissa fall kan vi stoppa en faktura innan den förfaller till betalning, men du måste då få det bekräftat av oss i mail. För alla frågor om reklamation, hör av dig till Gäsene Mejeri på telefon 0513-250 81 eller e-post Ange då namn, kontaktuppgifter och ordernumret du fick i samband med ditt köp på Gäsene mejeri.