Nytt utseende!

Kollage: bonde, ystare, ost, grep, mjölkkruka, frukostbricka

Till slut har alla bitar fallit på plats. Ny logotyp, nya ostar och så vår uppdaterade grafiska identitet. Allt detta kan ta lite tid att bekanta sig med så nu lovar vi att vi ska ta det lite lugnt på nyhetsfronten ett tag.

Vid det här laget vet ni som känner oss att våra ostar nära på är heliga för oss, många av er delar dessutom den uppfattningen. Så även om utsidan ser annorlunda ut mot vad den gjorde förra veckan, kan vi garantera dig att insidan fortfarande är precis lika krämig och personlig som alltid.

Hur har vi då tänkt när vi arbetat fram vårt nya utseende? Jo, det viktigaste för oss var att förmedla vårt ursprung och det vi står för. Det vill säga det klassiskt svenska lantbruks- och folkhemmet och det som var positivt med den tid då vårt mejeri bildades. Vi har tagit till oss färgtoner, form- och bildspråk från förr, men samtidigt tänkt nytt. Precis som vi alltid arbetar. Ta vara på det som är gott och förändra där det behövs. Detta gäller även vår omtanke om djur, natur och råvara. Visste du till exempel att vår mjölk som längst åker 25 minuter innan den kommer till mejeriet?

På Gäsene Mejeri är vi stolta över vårt ursprung och vår historia, men också vår framtid, som en hållbar livsmedelsproducent. Med vårt nya grafiska formspråk tycker vi att vi lyckas förmedla allt detta. Vår gås finns fortfarande kvar, men den får höja näbben och ta för sig lite mer. Vi tycker att den ser stolt ut, lika stolt som vi är.

Gäsene mejeris hushållsost 26 %