Ny logotyp

1931 bildades Gäsene Mejeri i Ljung, mitt i Västra Götaland. Idag är vi Sveriges minsta mejeriförening som fortfarande ägs enbart av våra medlemsbönder. Vi tror på det nära och hållbara. Djur som mår bra och mjölk som inte behöver åka långt innan den blir till ost. Alla våra gårdar ligger, som längst, inom en radie av 25 minuter.

Vi är oerhört stolta över våra ostar, som smakar som ostar gjorde förr. Gräddiga, fylliga och med mycket personlighet. Ingenting kan få oss att ändra på våra recept, som förädlats under flera decennier. Ändå måste man utveckla sig emellanåt. Nu har vi tagit fram en ny logotyp. Låt oss berätta mer.

Med den nya logotypen tar vi inte bara ett steg framåt, vi tar också ett rejält kliv bakåt. Tillbaka mot våra rötter och det svenska lantbruks- och folkhemmet. Till det uttryck och formspråk som dominerade när mejeriet bildades. Genuint och rejält, precis som våra ostar. Just detta har varit viktigt för oss när vi arbetat med att ta fram vår nya grafiska identitet. Att den speglar vår äkta omtanke om djur, natur, råvara och i slutändan - våra ostar.

På Gäsene Mejeri är vi stolta över vårt ursprung och vår historia men också vår framtid, som en hållbar livsmedelsproducent. Med vårt nya grafiska formspråk tycker vi att vi lyckas förmedla allt detta. Den kära gåsen finns fortfarande kvar men den får ta för sig mer, sträcka på sig och höja näbben. Vi tycker att den ser stolt ut. Lika stolt som vi är. Och osten - den smakar precis lika gott som förut, inga konstigheter.

Vi hoppas att du tycker om vår nya logotyp lika mycket som vi gör när den inom kort börjar dyka upp på våra ostförpackningar.